Kenapa Entrepreneur GAGAL Mencapai Impian Mereka?!

Pesanan Peoplepreneur Community:

Kenapa Entrepreneur GAGAL Mencapai Impian Mereka?!

Kebanyakan entrepreneur menyedari perniagaan itu merupakan sesuatu HEBAT seperti yang kita ketahui 9/10 punca rezeki itu datangnya daripada perniagaan. Ramai yang menceberi bidang perniagaan dengan harapan untuk memperolehi kekayaan dan kesenangan maka bidang perniagaanlah yang sepatutnya mereka pilih. Namun demikian, "langit tidak selalunya cerah", tidak semua perniagaan yang entrepreneur jalankan mendatangkan hasil yang begitu memberangsangkan. Mengikut statistik,

* 80% entrepreneur baru gagal dalam masa 2 tahun
* 80% entrepreneur gagal dalam masa 3 tahun berikutnya

Ini bermakna hanya 4% sahaja entrepreneur yang benar-benar boleh bertahan selepas 5 tahun operasi.

Dimanakah kedudukan anda? Umum mengetahui banyak faktor yang menyebabkan keadaan ini berlaku. Modal, persaingan, pengurusan, pemasaran, produk yang bagus dan sebagainya merupakan fenomena yang biasa anda tempuhi. Namun untuk survival, saudara / saudari perlu mendapatkan nasihat daripada pakar khususnya pakar yang sudah berjaya dalam perniagaan.

Jika kita lihat orang yang berjaya seperti Tiger Wood, beliau masih lagi mempunyai jurulatih yang terus membimbingnya untuk berjaya. Begitu juga dalam perniagaan, Saudara / saudari perlu mempunyai mentor untuk membantu saudara / saudari supaya terus berjaya.

No comments: